
Dokument opublikowano 25.03.2024
DATA PUBLIKACJI
§ 1.Postanowienia ogólne
-
Niniejsza polityka prywatności, zwana dalej Polityką określa zasady ochrony danych osobowych Klientów (ilekroć w Polityce jest mowa o Kliencie rozumie się przez to również osoby niezarejestrowane w Sklepie Internetowym, ale korzystające z Newsletter’a, formularzy interaktywnych, w tym czatów) będących osobami fizycznymi, zwane dalej Danymi, korzystających ze Strony Internetowej dostępnej pod adresem https://sklep.neximago.com lub Sklepu Internetowego dostępnego pod tym samym adresem, zwanych dalej łącznie Stronami, których Dane są przetwarzane w związku z funkcjonowaniem Stron, oraz rodzaj wykorzystywanych przez Sprzedawcę plików cookies, sposób i cel ich przetwarzania.
-
Polityka stanowi również załącznik do Regulaminu Sklepu Internetowego i jego integralną część, zaś wszelkie terminy w niej użyte, mają znaczenie zdefiniowane w Regulaminie.
INFORMACJE OGÓLNE
-
§ 2.Dane
-
Administratorem Danych jest Neximago Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach (40-203, ul. Roździeńskiego 188B, NIP: 6760077750, REGON: 35002682400000, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach, VIII Wydział Gospodarczy KRS, pod nr KRS: 0000142458, kapitał zakładowy 1.000.00 zł, tel.: +48 (32) 35.59.112 (opłata jak za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta Klient), e-mail: kontakt(at)neximago.com, zwany dalej Sprzedawcą.
-
Sprzedawca oświadcza, że Dane są przetwarzane zgodnie z regulacjami zawartymi w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanym dalej RODO oraz ustawy z 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych, przepisami zmieniającymi albo zastępującymi te akty, przepisami wykonawczymi oraz wszelkimi innymi powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
-
Korzystanie ze Stron (w szczególności rejestracja Konta, Zakupy bez rejestracji, Newsletter, formularze interaktywne, w tym czat), jest równoznaczne ze świadomością Klienta, że jego Dane mogą być przetwarzane w następujących celach i na następujących podstawach:
-
a. udzielenia odpowiedzi na zapytanie Klienta, świadczenia usługi Newsletter’a oraz zapisywania danych w plikach cookies, gromadzenia danych ze stron www oraz aplikacji mobilnych – na podstawie zgody Klienta,
-
b. podjęcia działań na żądanie Klienta przed zawarciem Umowy oraz w celu wykonania Umowy, w szczególności:
-
i. świadczenia usług drogą elektroniczną oraz pełnego korzystania ze Sklepu Internetowego,
-
ii. utworzenia, prowadzenia i zarządzania Kontem,
-
iii. zapewnienia obsługi Konta i rozwiązywania problemów technicznych,
-
iv. przetwarzania formularza Zakupów bez rejestracji czy Zamówienia,
-
v. realizacji Zamówienia,
-
vi. dostawy Towaru,
-
vii. dokonania rozliczania za Towar i jego dostawę,
-
viii. zmiany, odstąpienia lub rozwiązania Umowy,
-
ix. komunikacji z Klientem,
-
x. rozpatrywania wniosków, sprzeciwów, reklamacji i innych pism kierowanych przez Klienta do Sprzedawcy,
-
-
c. wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Sprzedawcy, w szczególności realizacji obowiązków podatkowych, rachunkowych i archiwalnych,
-
d. wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Sprzedawcę, w tym w celu:
-
i. ustalenia, dochodzenia lub ochrony roszczeń Sprzedawcy,
-
ii. ochrony przed roszczeniami Klienta czy próbami oszustwa,
-
iii. marketingu własnych usług Sprzedawcy,
-
iv. analitycznym, statystycznym i zarządczym, w tym wewnętrznej sprawozdawczości i analizy zarządczej, statystycznej i badawczej mającej na celu rozwój i ulepszenie świadczonych przez Sprzedawcę usług,
-
v. przeprowadzania audytów wewnętrznych i inspekcji,
-
vi. wprowadzania biznesowych mechanizmów kontrolnych
-
vii. zarządzania operacjami przejęcia, łączeń, podziałów, przekształceń.
-
-
-
Przetwarzane przez Sprzedawcę Dane mogą obejmować: imiona i nazwiska, firmę, numer identyfikacyjny (m. in. PESEL, NIP, REGON i inne numery w odpowiednich rejestrach podmiotów zagranicznych), adres poczty elektronicznej, numer telefonu, numer faksu, adres prowadzenia działalności, zamieszkania i korespondencyjny, dane dotyczące transakcji finansowych (np. numerów rachunków, kart kredytowych lub płatniczych, innych unikalnych identyfikatorów), dane o lokalizacji, identyfikator internetowy oraz inne dane osobowe podane dobrowolnie przez Klienta.
-
Odbiorcami Danych mogą być: pracownicy Sprzedawcy, podmioty współpracujące ze Sprzedawcą w ramach świadczonych przez niego usług, w szczególności w zakresie sprzedaży Towarów, świadczenia usług drogą elektroniczną, zarządzania Stronami, jak również w zakresie marketingu i reklamy, obsługi prawnej, windykacyjnej, podatkowej, finansowej, księgowej lub archiwizacyjnej Sprzedawcy, podmioty powiązane z Sprzedawcą, przeciwnicy procesowi (w tym wszelkiego rodzaju uczestnicy postępowań z udziałem) Klienta i ich pełnomocnicy, sądy, organy administracji rządowej i samorządowej, organy postępowania przygotowawczego, organy egzekucyjne i inne organy ochrony prawnej, biura informacji gospodarczej, nabywcy wierzytelności, podmioty uczestniczące w dokonywanych z udziałem Sprzedawcy procesach przejęcia, łączeń, podziałów, przekształceń podmiotów gospodarczych, podmioty prowadzące działalność w zakresie niszczenia, przechowywania dokumentacji albo archiwum państwowe.
-
Sprzedawca nie przekazuje Danych do państw trzecich w rozumieniu RODO.
-
Dane są przechowywane:
-
a. do czasu odwołania zgody przez Klienta – w przypadku gdy ich przetwarzanie odbywa się na podstawie udzielonej zgody,
-
b. do czasu wniesienia sprzeciwu – w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Sprzedawcę, chyba że Sprzedawca będzie mógł nie uwzględnić sprzeciwu z przyczyn, o których mowa w ust. 9 niniejszego paragrafu,
-
c. do czasu wygaśnięcia zobowiązań Stron wynikających z Umowy i roszczeń o ich wykonanie – w przypadku gdy ich przetwarzanie jest niezbędne dla wykonania Umowy lub podjęcia działań na żądanie Klienta przed zawarciem Umowy,
-
d. do czasu wygaśnięcia obowiązków Sprzedawcy wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa,
-
e. do czasu wygaśnięcia (w tym przedawnienia) praw, roszczeń lub obowiązków Sprzedawcy i Klienta – w przypadku gdy ich przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Sprzedawcę.
-
-
Klientowi przysługuje prawo do żądania od Sprzedawcy dostępu do Danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, jak również prawo do przenoszenia Danych.
-
Klient ma prawo w dowolnym momencie, z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją, wnieść sprzeciw wobec przetwarzania jego Danych, gdy przetwarzanie to jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Sprzedawcę, w tym wobec profilowania na tej podstawie. Sprzedawcy nie wolno już przetwarzać tych Danych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności Klienta, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń Sprzedawcy.
-
Jeżeli Dane są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego Sprzedawcy, Klient ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania jego Danych na potrzeby takiego marketingu, w tym profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim.
-
W przypadku przetwarzania Danych przez Sprzedawcę na podstawie zgody Klienta, zgoda może zostać cofnięta w dowolnym momencie, przy czym cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
-
Klient korzysta z uprawnień, o których mowa w ust. 8-11 niniejszego paragrafu w szczególności poprzez wysłanie pocztą elektroniczną na adres kontakt(at)neximago.com stosownego żądania wraz z podaniem imienia i nazwiska Klienta, telefonicznie pod numerem +48 (32) 35.59.112 lub osobiście w siedzibie Sprzedawcy.
-
Klientowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Poza przypadkami, gdy wymagają tego bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa, podanie Danych Sprzedawcy przez Klienta jest dobrowolne, przy czym odmowa jest równoznaczna z brakiem możliwości zawarcia Umowy, rejestracji Konta, realizacji Zakupów bez Rejestracji, świadczenia usług Newsletter’a lub udzielenia odpowiedzi na zapytanie Klienta w ramach chatu. W przypadku żądania usunięcia Danych przez Klienta, świadczenie usług drogą elektroniczną, w szczególności wykonanie Umowy nie dochodzi do skutku, zaś w stosunku do niewykonanej Umowy zawartej następuje skutek, jak w przypadku odstąpienia od umowy (tak jakby od początku nie była zawarta, a strony zobowiązane są zwrócić sobie nawzajem to, co już świadczyły; w takim wypadku Klient zobowiązany jest do pokrycia kosztów poniesionych przez Sprzedawcę w związku z lub w celu zawarcia lub wykonania Umowy).
-
Źródłem Danych są informacje pozyskane bezpośrednio od Klienta za pośrednictwem Stron, w szczególności w ramach Konta i Zakupów bez rejestracji, Newsletter’a, Strony Internetowej, w szczególności Chatu, jak również informacje uzyskane od osób trzecich:
-
a. organów państwa, rejestrów publicznych i innych powszechnie dostępnych źródeł – imiona i nazwiska, numery identyfikacyjne (m. in. PESEL, NIP, REGON i inne numery w odpowiednich rejestrach podmiotów zagranicznych), adres poczty elektronicznej, numer telefonu, adres prowadzenia działalności, zamieszkania i korespondencyjny, adres strony internetowej,
-
b. podmiotu obsługującego płatności – imiona i nazwiska, adres poczty elektronicznej, dane dotyczące transakcji finansowych (np. numerów rachunków, kart kredytowych lub płatniczych, innych unikalnych identyfikatorów),
-
c. dostawców Internetu – dane o lokalizacji, identyfikator internetowy.
-
-
Dane nie będą podlegały zautomatyzowanemu przetwarzaniu.
-
Klient, poprzez wpisanie swojego adresu e-mail i jego zatwierdzenie przyciskiem „Zarejestruj się” oraz odhaczenie odpowiedniego „okienka” w ramach opcji Newsletter lub poprzez odhaczenie odpowiedniej zgody w zakładkach „https://sklep.neximago.com/kontakt/” oraz „https://sklep.neximago.com/zwroty/”, wyraża zgodę na otrzymywanie informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej; Klient ma prawo odwołania przedmiotowej zgody w każdym czasie. Skorzystanie z prawa odwołania zgody na otrzymywanie informacji handlowej jest realizowane w szczególności poprzez wysłanie stosowanego żądania z podaniem imienia i nazwiska pocztą elektroniczną na adres kontakt(at)neximago.com
ZASADY PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
-
§ 3.Pliki typu cookies
-
Strony zbierają w sposób automatyczny tylko informacje zawarte w plikach cookies.
-
Pliki cookies są plikami tekstowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Klienta. Przeznaczone są do korzystania ze Stron. Podczas wizyty Klienta w Sklepie Internetowym lub na Stronie Internetowej automatycznie zbierane są następujące dane Klienta:
-
a. adres IP,
-
b. data i czas wizyty na stronie,
-
c. adres strony, z której Klient został przekierowany na Strony
-
-
Sprzedawca jest podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Klienta pliki cookies oraz mającym do nich dostęp.
-
Sprzedawca wykorzystuje pliki (cookies) w celu:
-
a. dopasowania zawartości Strony Internetowej i Sklepu Internetowego do indywidualnych preferencji Klienta, przede wszystkim pliki te rozpoznają jego urządzenie, aby zgodnie z jego preferencjami wyświetlić Strony,
-
b. przygotowywania statystyk pomagających poznaniu preferencji i zachowań Klientów, analiza tych statystyk jest anonimowa i umożliwia dostosowanie zawartości i wyglądu Stron do panujących trendów; statystyki stosuje się też do oceny popularności Stron,
-
c. możliwości logowania do Sklepu Internetowego,
-
d. utrzymania logowania Klienta na każdej kolejnej Stronie,
-
e. zapamiętywania ustawień filtrów katalogu produktów,
-
f. zapamiętywanie ilości i rodzaju Towarów w koszyku,
-
g. zapamiętywania Towarów dodanych do przechowalni.
-
-
Strony stosują dwa zasadnicze rodzaje plików cookies – sesyjne i stałe. Pliki sesyjne są tymczasowe, przechowuje się je do momentu opuszczenia Strony Internetowej lub Sklepu Internetowego przez Klienta. Pliki stałe przechowywane są w urządzeniu końcowym Klienta do czasu ich usunięcia przez Klienta lub przez czas wynikający z ich ustawień.
-
Klient może w każdej chwili dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików cookies lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje można sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Należy pamiętać, że większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików (cookies) w urządzeniu końcowym.
-
Sprzedawca informuje, że zmiany ustawień w przeglądarce internetowej Klienta mogą ograniczyć dostęp do niektórych funkcji Stron.
-
Pliki cookies z których korzystają Strony mogą być udostępnione partnerom oraz współpracującym ze Sprzedawcą reklamodawcom.
WYKORZYSTANIE PLIKÓW COOKIE
-